Propi aprenentatge en l’assignatura NTICEDU
| |
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
| |
Al llarg de l'assignatura s'ha intentat oferir una visió amplia de les NTIC, oferint les possibilitats que aquestes ofereixen dins els processos d'ensenyament-aprenentatge. A més amb anterioritat s'ha mostrat uns referents teòrics que demostren la viabilitat de la pràctica, i garanteixen un aprenentatge significatiu.
| |
Índex
|
Contingut (la informació que s’ha omplert és referida a l’alumna)
|
CONTEXT GENERAL
| |
Experiència en ensenyament
|
3 anys
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les utilitzo a les classes particulars que imparteixo, per comunicar-me amb altre gent, per informar-me sobre el que passa a la societat...
|
Tipus d’escola
|
Universitat Oberta de Catalunya
|
Localització del centre
|
Universitat a distància.
|
Connexió
|
ADSL
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Ordinador portàtil i IPAD a l'escriptori de l'habitació.
|
Situació sòcio - econòmica de l’alumna
|
Mitjana
|
CONTEXT DEL CAS
| |
Nivell dels alumnes
|
Sóc estudiant de Psicopedagogia i llicenciada en Pedagogia per la UB.
|
Àrea / unitat
|
Assignatura Noves Tecnologies de la Informació i Comunicació en Educació de la llicenciatura de Psicopedagogia.
|
FITES EN EL CAS
| |
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
ACT 1: Presentació mitjançant un vídeo; creació d’un blog i respondre a unes preguntes que corresponien a l'autoavaluació inicial amb confecció de mapa conceptual inicial sobre els termes de CTSE.
ACT 2: Debat argumentant al voltant del corrent CTS; elaboració d'una síntesi del debat fet; avaluació de l’activitat
ACT 3: Fer un nou mapa conceptual sobre CTSE i compartir-lo al nostre blog; elaborar un informe sobre el propi aprenentatge adquirit, oferint arguments; compartir conclusions en el blog; autoavaluació.
ACT 4: Disseny i implementació d’un projecte basat en una situació problemàtica per a l’alumnat i que comporti aprenentatge significatiu; confecció d’un mapa conceptual sobre el projecte i els referents teòrics, mostrar documentació visual del projecte; informe sobre el projecte i autoavaluació; compartició del projecte i del propi aprenentatge al blog en forma de cas; coavaluació
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
S'espera que fem les tasques encomanades per aquirir un aprenentatge significatiu tenint el blog com a eina per mostrar aquests aprenentstges entorn als concetes CTES.
|
Tipus d’activitat
|
Activitats de caire teòric per mostrar per quin motiu és necessari l'ús de TIC, activitats de reflexió sobre les tasues fetes i el procés d'e-a i activitats pràctiques on demostrar allò aprés. A més de l'avauació i en definitiva autocrítica de l'evolució i el treball fet durant el curs.
|
ACTIVITATS DEL CAS
| |
Tecnologies utilitzades
|
Pàgina web de l’assignatura (fòrums, fòrum de debat i tauler.); mòbil per gravar la veu; You Tube; google; Wikipedia qüestionari d'avaluació; programa CMAPS Tools; blog blogspot; processador de textos Word.
|
Raó per la qual la fa servir
|
Les diferents pàgines web per cerca informació, la web de la uOc perquè és bàsica per seguir l'assinatura i resoldre dubtes, word ja que cal entregar els informes amb aquest processador de forma obligatòria, blog per tal de mostrar els aprenentatges assolits, cmaps per mostrar els mapes mentals i canvis conceptuals...
|
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Calia utilitzar les tecnologies per adquirir un aprenentatge significatiu, de manera que els alumnes ens plantegèssim la rellevància de les NTIC dins el món educatiu.
|
Dificultats trobades
|
Dificultat a l'hora d'entendre alguns enunciats i alhora sobretot de fer el projecte, ja que no n'havia fet cap per l'estil en el temps que porto estudiant a la uOc. A més és necessari emprar temps i dedicació a l'assignatura.
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Ajuda d'una amiga que cursa la mateixa assignatura a l'aula 1.
|
Rol del professor
|
És clarament el guia el que mostra com portar a terme les activitats, resol dubtes, potencia el treball en equip i individual, fa un seguiment als estudiants...
|
Rol de l’estudiant
|
Participants en els fòrums i debats, seguir el fil conductor de l'assignatura, col·laborar en l'aprenentatge dels companys, ser autocrític amb la feina feta...
|
RESULTATS
| |
Observacions
|
Les activitats fetes han servit per fer més entenedors els conceptes treballats, per reflexionar sobre la tasca del psicopedagog en referència a les NTIC i en definitiva per formanr-nos com a professionals de l'educació.
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
En primer lloc s'avalua les activitats fetes informes, mapes conceptuals i blog en funció a les pautes indicades, d'altre banda el criteri de l'alumnes per avaluar-se a sí mateix i per avaluars als companys.
|
Lliçó apresa pel professor
|
L'aprenentatge col·laboratiu és una eina útil i que ajuda a valorar el nivell d'implicació de l'alumnat.
|
Amiga: Hola Cristina, com va la llicenciatura de Psicopedagogia?
Cristina: Doncs prou bé, si tot va bé aquest serà el meu penúltim semestre a a UOC.
Amiga: I com van les assignatures d'aquest semestre? Molta feina? Apurant ja amb les últimes assignatures no?
Cristina: Doncs anem fent, però la veritat que bé, ara ja estic finalitzant la última. En aquest cas Noves Tecnologies de la Comunicació i la Informació aplicades a l'Educació.
Amiga: Ostres sona bé i prou actual. Les TIC les utilitzem a totes hores i al món de l'educació també en podem fer ús, jo per exemple a l'escola on treballo utilitzem ordinadors, pissarres digitals... Però i que us han ensenyat al llarg d'aquesta assignatura?
Cristina: I tant que són útils. Doncs el que en han ensenyat en primer lloc és un conjunt de referents teòrics i conceptes referents a les tecnologies i la importància que se li han de donar per adquirir un aprenentatge significatiu, i més en una època on estem immersos en una cultura digital.
Amiga: I quines tasques pràctiques heu fet?
Cristina: Doncs hem fet 4 activitats: una primera d'autoavauació, per situar-nos i fer-nos reflexionar sobre els conceptes previs dels quals partíem; una segona en la qual debatre sobre Ciència, Tecnologia, Societat i Educacio, tenint en compte allò que vam llegir; una tercerca on elaborar un mapa conceptual sobre el canvi conceptual o nous esquemes mentals adquirits en referència als conceptes que ja teniem; i per últim un projecte on fer un bon ús de les NTIC, partint d'una problemàtica plantejada per algun alumne o persona del nostre voltant.
Amiga: Aii que interessant sobretot la darrera tasca. Què me la podries mostrar? Moltes vegades els alumnes mostren dubtes, però com ens centrem en el currículum i el que pauten els llibres no donem importància al que diuen.
Cristina: Doncs mal fet... Això pot donar a que els coneixements transmessos no acabin sent significatius. Cal fomentar un aprenentatge constructiu.
Amiga: Cert... Treball en equip i motivacions, serien necessàries a les escoles.
Cristina: Doncs ja saps com a professionals de l'educació això està a les nostres mans.
No hay comentarios:
Publicar un comentario